Tuesday, December 13, 2005

Correction, I Think

A couple of days ago I, with some hesitation, credited Al Jazeera with a story about insurgents vs. terrorists. It seems that it may have been a Reuters story after all.

Iraqi insurgents urge Sunnis to vote, warn Zarqawi

Former Baathists urge Sunnis to vote

The text is re-arranged and in some cases different, but most of it has been directly lifted from Reuters. Or, Reuters got it from a freelancer of some sort and so did Al Jazeera. Or, Reuters is now supporting Al Jazeera and gave it to them. Or, Reuters lifted it from Al Jazeera. Now that would be a laugh. Or, Reuters and Al Jazeera are so much alike that they came up with the exact same story, with the exact same text in many instances. In any case, someone got something from someone. Read both of these stories and let me know what you think.

The point of the story still stands, if it wasn't made up, that is.